همواره این نکته در ذهن مخاطب وجود دارد که چرا باید در کار سیاست وجود داشته باشد .

نکته جالب توجه که اکثر صاحبین صنایع و مدیران آنرا کتمان میکنند همین سیاست در رفتار است , چه بسا کارگر یا کارمندی شایستگی کاری , فراوانی دارد ولی بدلیل نداشتن سیاست کاری ,برایش مشکلات متعددی بوجود می آید و او نمیتواند ثابت کند که مقصر نیست .

در حالیکه اگر آن کارمند یک مقدار سیاست کاری داشت و میزان ارتباط خود را افزایش میداد و با تحلیل بیشتری رفتار میکرد , میتوانست بر خیلی از مشکلات فائق آید و پیشرفت هم نماید

واقعیت اینست که دنیا بر مدار عقل و منطق نمی چرخد : ما ( مدیران ) به گوینده بیشتر از گفته ها توجه میکنیم , ظاهر افراد برای ما مهم است .

البته این موارد که ذکر شد میتواند در موفقیت و شکست هر مجموعه ای دخیل باشد .

هر ارتقایی وابسته به تصویری است که در ذهن خود از آن شخص بوجود آورده ایم .

متاسفانه کتابهای مدیریتی هم این مطالب را در هیچ سرفصلی عنوان نمیکنند , گویا تنها با سختکوشی و ممارست در کار است که میتوان موفق شد .

مدیران موفق هیچگاه از ترفندهای سیاسی موثر خودشان نمی گویند.

در روابط کار هرچه بی‌طرف و مستقل باشید، ارشدتر ظاهر خواهید شد و سیاست در محل کار را بهتر و بیشتر برقرار کرده اید.

اگر در هر موردی اظهار نظر کنید و از طرف خاصی که صاحب حق هم نیست جانب‌داری کنید، احتمال می‌رود که نسبت به شما نگرش منفی ایجاد شود .

اظهارنظر کردن کار بسیار ساده ایست. ما همه نظریه و عقیده‌های مختلفی داریم اما باید بدانیم که چه موقع باید این عقاید را برای خود نگه‌داریم و چه موقع آنها را مطرح کنیم. این‌که افراد نمی‌دانند چه وقت باید ساکت بمانند خود یک نوع اشکال است.

به عنوان کارمند سیاستمدار ، سیاستهای رفتاری شما در محیط کار باید به گونه ای باشد که تحت هیچ شرایطی خشمگین نشوید. این مورد استثنائی ندارد و در هیچ وضعیتی نقض نمی‌شود.

چگونه می‌خواهید خود را کنترل کنید؟ چگونه این سیاستهای رفتاری در محیط کار را بیاموزید که آرام و خوش‌رفتار باشید؟

پاسخ بسیار ساده میباشد. می‌توانید به مسائل مهم‌تر بیندیشید. در هرحالتی تمرکز خود را به مسائل مهم‌تری معطوف کرده که مطمئن هستید به‌طور حتم منفعت شرکت را در برمی گیرد.

برای برقراری سیاست در محل کار این راه می تواند آسان‌تر باشد تا هر مسئله آزاردهنده ای را با خونسردی حل کنید.

عصبانی نشدن به معنای عدم بیان احساسات نیست، بلکه شما مجاز هستید ناراحتی‌هایتان را ابراز کنید. خودخوری کردن کار درستی نیست، هنگامی‌که رنجیده و مکدر هستید حرف بزنید تا بلافاصله موقعیت را مهار کنید. از طرفی دلگیری‌هایتان را کم‌کم بروز دهید تا بر روی‌ هم انباشته نگردد.

اگر احساس کردید که در محل کار به ستوه آمده‌اید، چندراه دارید:

  • محل را ترک کنید .
  • به مسئول خود اطلاع بدهید.
  • عصبانی شوید.
  • چیزی نگویید.
  • قاطعانه برخورد کنید.

این‌که شما چگونه بخواهید با موقعیت‌های دشوار کنار بیایید، کاملاً مربوط به شماست.

هرچند به عنوان یک کارمند سیاستمدار بهتر است سیاستهای رفتاری در محیط کار داشته باشید و به برقراری سیاست در محل کار پایبند بوده و پیش‌ از اینکه واکنشی نشان دهید به یک برنامه‌ی بلندمدت بیندیشید.

درخواست کناره‌گیری بر رزومه کاری شما چه تأثیری خواهد گذاشت؟ نمی‌گوییم که برای تداوم کار خود با سوءاستفاده‌ها کنار بیایید، بلکه باید در هر موقعیتی هدفمند فکر کنید.

در نظر بگیرید که اوضاع آشفته شده، درحالی‌که شما درگیر آن نبوده‌اید و در اصل به شما ارتباطی نداشته است. مهم نیست، بلکه یقین داشته باشید این شما هستید که اوضاع را روبه‌راه می‌کنید.

صلح‌جویی کمی شبیه موقعیت‌های جروبحثی است که بین کودکان رخ می‌دهد.

سیاستهای رفتاری شما به عنوان یک فردسیاستمدار به گونه ای است که نمی‌خواهید بدانید آغازگر دعوا چه کسی بوده، یا اینکه بدانید موضوع نزاع چه بوده است و به دنبال کشف جزئیات نیستید، بلکه تمام آنچه شما به دنبال آن هستید، برقراری صلح مجدد بین آنهاست تا با یکدیگر دست دهند و دوباره دوست باشند.

همین حالت در کار شما نیز صادق است. به عنوان کارمند سیاستمدار برای اجرای سیاست در محل کارت، همین روشی که برای کودکان اعمال می‌کنید را آنجا هم به‌کار ببندید.

کلام آخر در رابطه با سیاست در محل کار

موفقیت کسب و کار شما به شدت به تلاش های کارمندان شما بستگی دارد و حفظ رضایت کارکنان در سراسر شرکت حائز اهمیت است. اگرچه ممکن است برای مدیران سطح بالای سازمان شما آسان باشد که تصمیماتی بگیرند که به نفع خودشان باشد،

اما  مسئولیت شما بعنوان یک رهبر

 این است که سیاست در محل کار را به گونه ای اجرا کرده و اطمینان حاصل کنید که هر تصمیم به نفع کل شرکت خواهد بود. سیاست در محل کار مظهر پویایی قدرت در بین همکاران است. اگرچه سیاست در محل کار اجتناب ناپذیر است، اما می توان با رهبری و نفوذ مناسب آن را به درستی مدیریت کرد.

مشاورین ما در گروه مشاوره صنعتی آریانا همیشه در جلساتی که برای گروه های مختلف کارکنان یا مدیران صنایع برگزار میکنند بر طبق اصولی این سرفصل ها را عنوان میکنند .

کارشناسان ما منتظر تماس شما هستند.

از مشاوره رایگان جلسه اول ما استفاده نمایید .

گروه مشاورین صنعتی آریانا

09300899160 ( جهت تماس واتساپ)

کانال تلگرام : https://t.me/gmsariyana

اینستاگرام :

https://www.instagram.com/moshaverehsanati


سایت : https://moshaverehsanati.ir

صفحه اصلی

پیام بگذارید